منو
نکات مهم خرید لوازم برقی آشپزخانه

نکات مهم خرید لوازم برقی آشپزخانه

نکات مهم خرید لوازم برقی آشپزخانه

افرادی که قصد خرید لوازم آشپزخانه برقی مانند مایکروویو , ست چای ساز سرخ کن پلوپز و… را دارند معمولاً به دو گروه تقسیم بندی می شوند:

گروه اول افرادی هستند که دفعه ی اولی است که آن وسیله را برای آشپزخانه خود تهیه می کنند که امکان دارد نوعروس ها و خانم های جوان باشند یا افرادی که اصلا یک وسیله ی برقی را تا به حال استفاده نکرده اند و الان قصد تهیه و استفاده از آن را دارند.

گروه دوم افرادی هستند که یک وسیله ی برقی را داشته اند و با مرور زمان آن وسیله دچار آسیب دیدگی شده یا به هر دلیل دیگر مثل تغییر دکوراسیون منزل و آشپزخانه خود قصد تعویض آن وسیله را دارند.

شما جزو هر کدام از گروه های فوق که باشید تفاوتی ندارد چون برای خرید این وسایل ضروری و مهم زندگی خود باید به نکاتی توجه کنید.

نکته اول که از همه مهمتر است این که برای تهیه ی لوازم آشپزخانه برقی به فروشگاه های مجاز مراجعه کنید و برای خرید یک وسیله به تبلیغاتی که فروشندگان این اجناس برای فروش کالاهای خود انجام می دهند توجه نکنید و انتخاب خود را براساس نیاز و ملاکهای خود انجام دهید.

هیچ گاه در خرید وسایل برقی و آشپزخانه شیفته ی ظاهر زیبای این لوازم نشوید زیرا بعضاً فروشگاه هایی دیده شده که کالاهای بی کیفیت را با ظاهری زیبا و در رنگ های متنوع عرضه می کنند و با همین ترفند خریداران را فریب می دهند .

در خرید لوازم برقی حتماً به تاریخ گارانتی و خدمات پس از فروش توجه کنید، زیرا در برخی از وسایل تاریخ شروع گارانتی از روز تولید کالا محسوب می شود و همین نکته باعث می شود که قبل از اینکه شما آن وسیله را خریداری کنید مدتها از تاریخ گارانتی اش گذشته باشد و زمانی که شما آن را خریداری می کنید اواخر دوره ی گارانتی اش باشد.( زیرا این کالاها در فروشگاه ها مدت زیادی می مانند.)

سطح بودجه ی خود و خانواده ی خود را بسنجید و سپس دست به انتخاب بزنید، چون معمولا مدل های متنوعی در بازار براساس قیمت برای شما وجود دارد.

میزان مصرف انرژی یکی از مسائل مهم در انتخاب وسایل برقی محسوب می شود، سعی کنید در انتخاب لوازم برقی آشپزخانه به برچسب انرژی که روی لوازم نصب شده دقت کنید.

چون لوازمی که تهیه می کنید برقی هستند به سیستم فنی و استحکام بدنه و سایر مواردی از این قبیل توجه کنید و برندهای معتبری را انتخاب کنید که از این جهت آسوده خاطر باشید.

پس از اینکه براساس قیمت، برند مناسب، مصرف انرژی و سایر مواردی که گفته شد دست به انتخاب زدید حال نوبت این است که زیبایی و شکل ظاهری و رنگ لوازم برقی را هم در نظر بگیرید که متناسب با سایر وسایل آشپزخانه باشد و عدم هماهنگی بین وسایل ایجاد نشود.

بزرگترین مشکلی که مشتریان ایرانی با آن مواجه هستند این است که هنگام خرید نیاز خود را در نظر نمی گیرند در زیر به پاره ای از انتخاب های نادرست اشاره می کنیم:

یخچال : فضای آشپزخانه و بودجه ی خود را درنظر بگیرید، همه ی افراد جامعه لازم نیست یخچال ساید بای ساید داشته باشند! آشپزخانه های کوچک گنجایش یخچال ساید بای ساید را ندارند. بیشترین انرژی که توسط یخچال به هدر می رود باز و بسته شدن بیش از اندازه ی درب یخچال بخاطر برداشتن آب سرد است که خانواده هایی که با این مشکل مواجه هستند باید یخچالی را تهیه کنند که مجهز به آبسرد کن باشد و از این طریق اتلاف انرژی را کاهش دهند.

ماشین لباسشویی و ظرفشویی : بعضاً دیده شده که برای جهیزیه لباسشویی ۹ کیلویی خریداری می شود! برای خرید لباسشویی حتما تعداد اعضای خانواده را در نظر بگیرید و به فراخور تعداد اعضای خانواده ی خود لباسشویی را انتخاب کنید زیرا گنجایش اضافی لباسشویی یکی از عوامل اتلاف انرژی است و نکته مهم دیگری که در خرید لباسشویی حائز اهمیت می باشد دور موتور می باشد. لباسشویی هایی با دور موتور بیشتر قابلیت شست و شوی بهتر و خشک کنندگی بالاتری دارند، دور موتور نکته ای است که در خرید ماشین ظرفشویی هم با اهمیت می باشد. سعی کنید در خرید ماشین ظرفشویی به مقاومت بدنه و کیفیت عملکرد و چرخه ی آب گرم و دفع مواد غذایی توجه کنید.

اگر تمام مواردی را که در بالا به اختصار گفته شد را در نظر بگیرید مطمئنا می توانید از انتخاب خود در لوازم آشپزخانه برقی راضی باشید و با خاطری آسوده چندین سال بدون مشکلی از آنها استفاده کنید.

پست های مشابه

2 thoughts on “نکات مهم خرید لوازم برقی آشپزخانه

  1. من میخوام از این برند خرید کنم ولی متاسفانه هیچ نمایندگی ای نمیشناسم و حتی نمیدونم نمایندگی و خدمات پس از فروش این برند کجاست؟من چجوری میتونم باهاتون ارتباط برقرار کنم

  2. من چای سازم خراب شده و مدل اون Br-825
    میخاستم بدونم آدرس نمایندگی شما کجا ست

Comments are closed.